ΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 Το παρόν βιβλίο/ιστολόγιο είναι κατά βάση ταινιοκεντρικό, δηλαδή άξονάς του είναι οι προπολεμικές ελληνικές ταινίες κάθε είδους και όσες πληροφορίες υπάρχουν γύρω από αυτές. Αυτό πρακτικά αναλύεται ως εξής: Όσον αφορά τα ζουρνάλ θα αναφέρονται οι τίτλοι, όσα στοιχεία έχουν βρεθεί για το περιεχόμενό τους και τα ονόματα των οπερατέρ, αν αυτά είναι γνωστά. Επίσης, θα υπάρχουν ειδικοί πίνακες με πληροφορίες και για τις κινηματογραφικές αίθουσες, καθώς επίσης για τις ημερομηνίες πρώτης προβολής τους.
Όσον αφορά τις ταινίες μυθοπλασίας, η δομή της κάθε ενότητας είναι σχεδόν πάντοτε η ίδια. Ξεκινάει με μια σύντομη, γενική αναφορά στην εταιρία παραγωγής, ακολουθεί η όσο το δυνατόν περιεκτικότερη περίληψη της υπόθεσης του κάθε έργου, τα ονόματα των συντελεστών μπροστά και πίσω από τις κάμερες, τυχόν παρασκήνια από τα γυρίσματα και άλλα παραλειπόμενα, οι ημερομηνίες πρώτης προβολής και τυχόν γνωστοί δεύτεροι τίτλοι, ενώ η ενότητα θα κλείνει με αποσπάσματα από κριτικά σημειώματα, που γράφτηκαν για την κάθε ταινία.

Στη συνέχεια παρατίθενται τα περιεχόμενα του βιβλίου/ιστολογίου. Οι σύνδεσμοι, που θα σας κατευθύνουν στη σχετική ενότητα/ανάρτηση, θα προστίθενται μετά από κάθε ανανέωση.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ







«Η μύτη της Αθηνάς» («Όνειρον αρχαιολόγου»): Η πρώτη ελληνική ταινία μυθοπλασίας
  16.   Μέρος πρώτο: Γενικές πληροφορίες
  17.   Μέρος δεύτερο: Η "οδύσσεια" των γυρισμάτων














Οι ταινίες της Μικρασιατικής Εκστρατείας
    36. Μέρος πρώτο: Οι ταινίες του Γιώργου Προκοπίου
    37. Μέρος δεύτερο: Άλλοι οπερατέρ












«Έρως και κύματα»: Η πρώτη “σοβαρή” ελληνική ταινία
     55. Μέρος πρώτο: Γενικές πληροφορίες
     56. Μέρος δεύτερο: Η κριτική του τύπου





















«Ο μάγος της Αθήνας»: Η πρώτη χρωματισμένη ταινία























110. Ζουρνάλ και άλλα του 1928

111. Ζουρνάλ και άλλα του 1929

112. Ζουρνάλ και άλλα του 1930

113. Ζουρνάλ και άλλα του 1931

114. Ζουρνάλ και άλλα του 1932

115. Ζουρνάλ και άλλα του 1933

116. Ζουρνάλ και άλλα του 1934

117. Ζουρνάλ και άλλα του 1935

118. Ζουρνάλ και άλλα του 1936

119. Ζουρνάλ και άλλα του 1937

120. Ζουρνάλ και άλλα του 1938

121. Ζουρνάλ και άλλα του 1939

122. Ζουρνάλ και άλλα του 1940-41

123. Κάτι σαν (σύντομος) επίλογος..

* Για να έχετε πρόσβαση στη δεύτερη, εμπλουτισμένη και ανανεωμένη έκδοση του βιβλίου «Οι πρώτες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου», επισκεφτείτε την αρχική σελίδα του ιστολογίου ή απλά πατήστε το παρακάτω σύνδεσμο: Διαβάστε on-line τη δεύτερη έκδοση του βιβλίου

ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Το ποίημα που έγραψε ο κινηματογραφικός "Σπυριντιόν"

Τρία ελληνικά σενάρια που φιλοδοξούσαν να γίνουν παγκόσμιες κινηματογραφικές επιτυχίες

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΠΡΟΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

1: Όταν ο κινηματογράφος ήλθε στην Αθήνα. Οδηγίες για τους αδαείς

2: Στις δοκιμές της πρώτης ταινίας μεγάλου μήκους

3: Σκέψεις για την τύχη της ελληνικής κινηματογραφίας, όταν ακόμη βρισκόταν στα πρώτα της βήματα

4: Κωμικοτραγικές καταστάσεις στα γυρίσματα μιας ελληνικής ταινίας του 1924

5: Η νέα εποχή στην πορεία του ελληνικού κινηματογράφου με την επέκταση της "Νταγκ Φιλμς" στη μυθοπλασία το 1927. Η μιμική σχολή της εταιρίας και τα μαθήματα στους επίδοξους σταρ

6: Χρονογράφημα για τις "μοδιστρούλες" και τους "νταγκλαράδες" που ονειρεύονταν να γίνουν κινηματογραφικοί αστέρες

7: Οι οικονομικές και τεχνικές δυσκολίες των ταινιών του "ελληνικού Χόλιγουντ", όπως τις αναγνώριζε ο Δημήτρης Γαζιάδης

8: Τα μειονεκτήματα του ελληνικού κινηματογράφου του 1930, όπως τα επισήμανε η ηθοποιός Αντιγόνη Μεταξά (αργότερα γνωστή και ως "θεία Λένα")

9: Ακτινογραφία του "ελληνικού Χόλιγουντ" του 1930: πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα

10: Οι νέοι που δεν κατάφεραν να γίνουν κινηματογραφικοί αστέρες και οι απατεώνες που εκμεταλλεύονταν τα απατηλά όνειρά τους

11: Μια υπεραισιόδοξη εκτίμηση για τις προοπτικές του ελληνικού κινηματογράφου

12: Βεντετισμοί αστέρων του "ελληνικού Χόλιγουντ"

13: Πως γυριζόταν ένα ελληνικό φιλμ του 1930

14: Στα άδυτα της "φωλιάς" του οπερατέρ Δημήτρη Μεραβίδη

15: Επικήδειοι για τη Μαίρη Σαγιάνου, την πρώτη, εγχώρια κινηματογραφική σταρ.

16: Πώς γυρίζονταν τα ελληνικά ζουρνάλ στα τέλη της δεκαετίας του '30

17: Πώς ο Αλέκος Σακελλάριος έκρινε τον ελληνικό κινηματογράφο και τις προοπτικές του το Σεπτέμβριο του 1940