Ζουρνάλ και άλλα του 1932

-- Τα καλλιστεία, ο χορός και η ανακήρυξη των Μις Αθήνα και Μις Ελλάς. Ήταν μια ταινία του Γαζιάδη, που προβλήθηκε στο «Σπλέντιτ» από τις 18.01.1932.

-- Στην Καλαμάτα, ο Ενοριακός Φιλόπτωχος σύλλογος Υπαπαντής κάλεσε ειδικό οπερατέρ, ο οποίος κινηματογράφησε τη Λιτανεία της Υπαπαντής στις 2 Φεβρουαρίου. Η ταινία κατέγραψε τη συρροή του πλήθους στο Μητροπολιτικό Ναό, όλη τη θρησκευτική πομπή, καθώς και διάφορα σημεία της πόλης. Προβλήθηκε στην αίθουσα της Λαϊκής Σχολής από την 1η Μαρτίου, ενώ σχεδιαζόταν η προβολή της και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

-- Η δίκη για τη δολοφονία του εργολάβου Δημήτρη Αθανασόπουλου: Οι μελλοθάνατοι Κάστρου, Φούλα και Σία. Πώς μεταφέρονται στο Δικαστήριο – Η Φούλα, η Κάστρου, η Γιαννούλα Μπελλού, ο Μαγουλόπουλος ενώπιον των ενόρκων. Ο Μοσκιός... φτύνει διαρκώς – Διάφορες σκηνές στο Κακουργιοδικείο. 
Είναι περίεργο πώς τελικά έγινε η λήψη της ταινίας, καθώς ο υφυπουργός Δικαιοσύνης, Πέτρος Θηβαίος, φερόταν να είχε ξεκαθαρίσει σε αντιπρόσωπο κινηματογραφικής εταιρίας ότι «όχι μόνον δεν θα δώση την άδειαν, αλλά και εις περίπτωσιν καθ’ ην ήθελε κατορθωθή η λήψις ταινίας, είτε εντός του δικαστηρίου, είτε εκτός αυτού, θα απαγορεύση την προβολήν».

-- Η υποδοχή του πρίγκιπα της Ουαλίας στην Κέρκυρα τον Αύγουστο και οι γιορτές προς τιμήν του. Την κινηματογράφηση έκανε ο Δημήτρης Γαζιάδης για λογαριασμό της «Νταγκ Φιλμ».

-- O Μιχάλης Γαζιάδης («Κοσμοπόλιταν Φιλμ») ανέλαβε επίσημα τη λήψη ταινιών εντός της Δ.Ε.Θ. ύστερα από αιτήσεις των ενδιαφερομένων. Στη συνέχεια αυτές προβάλλονταν στο ξενοδοχείο «Ματζέστικ».

-- Οι σεισμοί της Χαλκιδικής της 26ης Σεπτεμβρίου 1932. Κινηματογραφήθηκε ολόκληρη η σεισμόπληκτος περιοχή και όλα τα γεγονότα που ακολούθησαν: η απόβαση των Άγγλων και η παροχή των πρώτων βοηθειών. Ήταν μια ταινία της «Νταγκ Φιλμ», ληφθείσα από το Δημήτρη Γαζιάδη.

-- Ταινίες της «Νταγκ» ήταν επίσης: α) Η συνάντηση Τζανετόπουλου – Μπούφαλο, β) Ιπποδρομίες στο Φάληρο, γ) Η αεροπορική έκθεση στο Ζάππειο, δ) Η άφιξη των Αχέπανς στις 23 Απριλίου.

-- Μοναδικού ενδιαφέροντος ήταν μια ερασιτεχνική ταινία, που ελήφθη κατά τη διάρκεια των ανασκαφών στην αρχαία Αγορά από την Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα. Η κάμερα κατέγραφε όλα τα στάδια της εκταφής του αγάλματος του Αδριανού. Ο Θίοντορ Λέσλι Σίαρ, τότε λέκτορας αρχαιολογίας στο πανεπιστήμιο του Πρίνσετον και μέλος της ομάδας εξερεύνησης στην Αθήνα, περιέγραψε σε αμερικανικό περιοδικό:
«Πρώτα φαίνονται οι άνδρες ενώ σκάβουν και πετούν το χώμα [βάθους] δέκα ποδών, που βρίσκεται πάνω από το άγαλμα. Κατόπιν αποκαλύφθηκε το πίσω μέρος του μαρμάρου, το άγαλμα καθαρίστηκε και δέχθηκε ένα πρώτο πλύσιμο. Στη συνέχεια βλέπουμε να γυρίζει η πλάτη του αυτοκράτορα πάνω σ’ ένα ξύλινο έλκηθρο, να καλύπτεται με λινάτσα και κουβέρτες και όλο τo φορτίο να σηκώνεται αργά και προσεκτικά σε κεκλιμένη διεύθυνση με τη βοήθεια ενός μεγάλου γερανού. Έτσι, με τις εικόνες όλων των λεπτομερειών των εργασιών, όχι μόνο επιδεικνύονται καθαρά οι μέθοδοι εργασίας, αλλά σώζονται για πάντα η ιστορία της μορφολογίας ενός συγκεκριμένου εδάφους, η σχέση του με την άμεση γειτονική περιοχή του, η εναπόθεση και η διαστρωμάτωση της γης και οι συνθήκες της ταφής. Κατά συνέπεια, είναι φανερό ότι αποφεύγεται μια από τις συνηθέστερες αιτίες των αρχαιολογικών διαμαχών, δηλαδή το ερώτημα για τις ακριβείς συνθήκες της ανακάλυψης ενός συγκεκριμένου αντικειμένου».

ζουρνάλ από την Αίγυπτο:
-- Η τελετή της κατάθεσης του θεμέλιου λίθου του νέου ελληνικού Νοσοκομείου Αλεξάνδρειας: η τέλεση του αγιασμού από τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας, η ανάγνωση και η υπογραφή των περγαμηνών, ο μέγας ευεργέτης Θεοχ. Κότσικας μετά της εριτίμου συζύγου του, η συγκινητική κατάθεση του θεμελίου λίθου κλπ.

-- Η αθλητική συνάντηση Ελλάδας Αιγύπτου στο Δημαρχιακό Στάδιο Αλεξάνδρειας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου