Οι ταινίες του Μιχαήλ Μιχαήλ

Στις 21 Σεπτεμβρίου 1923, στην εφημερίδα Ελεύθερος Λόγος περιγραφόταν υπό τη μορφή γρίφου μια σκηνή ελληνικής ταινίας, που γυριζόταν εκείνες τις μέρες στην πλατεία Συντάγματος:
«Η παρέα πίνει το ουζάκι της εις το πεζοδρόμιον ενός κέντρου της πλατείας του Συντάγματος. Ούζο απάνω στο ούζο με μεζέδες εκλεκτούς, το κέφι ανάβει. Αποφασίζεται αυτοκινητάδα και γεύμα εις την Φαληρικήν Ακτήν. Αμ' έπος, αμ' έργον, το πρώτο αυτοκίνητο που περνάει το σταματούν, μπαίνουν μέσα ακόμα με τα ποτήρια του ούζου στο χέρι, εξακολουθούντες το γλέντι τους ενώ το αυτοκίνητον σηκώνει σύννεφα σκόνης. Το γκαρσόνι αντιλαμβάνεται την φυγήν και τρέχει πίσω σα μανιασμένο· στη σαστισμάρα του πέφτει απάνω σε μια νταντά που έσερνε ένα καροτσάκι με το μωρό μέσα, η νταντά πέφτει απάνω στο κοριτσάκι, το μωρό πέφτει στο πεζοδρόμιο, αρχίζει τα κλάματα, μαζεύεται κόσμος και... η συνέχεια επί της οθόνης».

Θα μπορούσε η παραπάνω σκηνή να προερχόταν από μια ταινία του Μιχαήλ Μιχαήλ, ενός κωμικού του θιάσου οπερέτας Σαμαρτζή-Μηλιάδη, ο οποίος φιλοδοξούσε να γίνει ο «Έλληνας Σαρλώ»;
Κατά την τριετία 1923-1925 ο ηθοποιός, που οπωσδήποτε δεν ανήκε στα μεγάλα ονόματα του ελληνικού θεάτρου, έγραψε, σκηνοθέτησε και πρωταγωνίστησε σε τουλάχιστον τέσσερις ταινίες μικρού μήκους,: «Ο Μιχαήλ δεν έχει ψιλά» («Ο τυχερός»), «Το όνειρο του Μιχαήλ», «Ο έρως της Κοντσέττας σώζει τον Μιχαήλ», «Ο γάμος της Κοντσέττας και του Μιχαήλ».

Σταθερή συμπρωταγωνίστρια και κρυφός έρωτάς του ήταν η Κοντσέτα Μόσχου, μέλος του ίδιου θιάσουΟι εφημερίδες μάλιστα είχαν πάρει στο ψιλό τον ανολοκλήρωτο έρωτα του ηθοποιού για τη συνάδελφό του. Για παράδειγμα, τον Ιούλιο του 1924 δημοσίευμα εφημερίδας εμφάνιζε τον Μιχαήλ να κυκλοφορεί μ’ ένα πελώριο κουτί στα χέρια και να δηλώνει: «Εδώ μέσα τέλος πάντων έχω την Κοντσέτα κι ό,τι θέλω την κάνω. Εγέρασα να την κορτάρω, μα τέλος το κατόρθωσα».

Οι ταινίες του δεν παρουσιάζονταν στις κινηματογραφικές αίθουσες, αλλά τύχαιναν ειδικών προβολών κάποια Κυριακή σε κάποιο θέατρο της Αθήνας ή του Πειραιά και αν υπήρχε επιτυχία, οι παραστάσεις επαναλαμβάνονταν την επόμενη εβδομάδα.


Πηγές:
Δημοσιεύματα των εφημερίδων Απογευματινή (Ιούλιος 1924) και Ελεύθερος Λόγος (Σεπτέμβριος 1923).

ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: «Ο έρως της Κοντσέττας σώζει τον Μιχαήλ»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου