Στις
8 Φεβρουαρίου 1931, η Βραδυνή δημοσίευσε
ένα αφιέρωμα στους ανερχόμενους Έλληνες
κινηματογραφικούς σταρ, ενώ ένα κομμάτι
του ρεπορτάζ ήταν αφιερωμένο στη «φωλιά»
του οπερατέρ Δημήτρη Μεραβίδη, του
ανθρώπου που είχε επιδείξει έντονη
δραστηριότητα στα πρώτα εκείνα βήματα
του ελληνικού κινηματογράφου. Αυτό το
απόσπασμα, το αναφερόμενο στην πρώτη
«παρέα» του ελληνικού κινηματογράφου,
παρατίθεται εδώ:
ΓΥΡΩ
ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΝ ΟΘΟΝΗΝ
ΟΙ
ΝΕΟΙ "ΑΣΤΕΡΕΣ" ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΜΑΣ
ΜΙΑ
ΜΑΤΙΑ ΣΤΗ "ΦΩΛΗΑ" ΤΟΥΣ
[...]
ΣΤΗ ΦΩΛΗΑ ΤΟΥΣ...
Πρόκειται
περί πραγματικής κινηματογραφικής
«φωληάς», κύριοι και κυρίες. Στο βάθος
της εισόδου του «Ιντεάλ», δεξιά καθώς
προχωρούμε και αριστερά στο βάθος της
αυλής, βρίσκεται ένα ολίγον τι σκοτεινόν
και μυστηριώδες διαμέρισμα, που φιλοξενεί
το εργαστήριον και το γραφείον του
μοναδικού μας οπερατέρ κ. Δ. Μεραβίδη...
Η
φωληά που κλωσσούνται πρώτα και ύστερα
γεννιούνται όλοι οι κινηματογραφικοί
αστέρες, το εντευκτήριον όλων των
πρωταγωνιστών και πρωταγωνιστριών του
ελληνικού κινηματογράφου.
Εκεί
νύχτα-μέρα, όταν δεν έχη «γύρισμα»,
ακούραστος και διαρκώς με το γέλιο στο
στόμα, δουλεύει ο Μεραβίδης... ο άνθρωπος
που σ' αυτόν οφείλεται το «γύρισμα» και
το «τύπωμα» των περισσοτέρων ελληνικών
«ταινιών».
Στο
γραφείο, τις ώρες που ο Μεραβίδης
δουλεύει, η θαυμασία Ελενίτσα, η κόρη
του, δέχεται τους επισκέπτας και τους
κρατάει συντροφιά στας περιφήμους
κινηματογραφικάς συνεδριάσεις των.
Ό,τι ώρα και να πάη κανείς να επισκεφθή
το γραφείον, θα βρεθή προ εικοσάδος
αστέρων, αρσενικών και θηλυκών, προ
σεναριστών, πρωταγωνιστών, «επιδόξων»
και εν ενεργεία, προ υποψηφίων ντόπιων
Βαλεντίνο κτλ.
Οι
καφέδες, τα τσάγια και τα γλυκά του
απέναντι καφετζή πηγαινοέρχονται, το
κουτσομπολιό και αι κινηματογραφικαί
συζητήσεις οργιάζουν, προεδρεύοντος
εις τας συνεδριάσεις πάντοτε του κ.
Ορέστη Λάσκου, πούχει πάρει για μονοπώλιο,
όπως λένε, όλα τα σενάρια και όλες τις
καρδιές των αστέρων και μη.
Ο
εκ των μετόχων της «Άστρο Φιλμ», ο
Ραπτίδης, με την μαύρη την ελίτσα στο
μάγουλο, που την λατρεύει και κάποια
που τα ρούχα της έχουν το ίδιο χρώμα της
εληάς του, παρευρίσκεται κι' αυτός τις
περισσότερες ώρες και θυμίζει σε πολλούς
πολλά, και ιδιαιτέρως στον υποφαινόμενο,
παληές περυσινές δόξες του «Παληάτσου
της Ζωής».
Από
τας συγκεντρώσεις λείπει αλήθεια και
η περυσινή πρωταγωνίστρια του Ραπτίδη,
η Μπ..., η οποία, όπως μας πληροφορεί
κάποιος κουτσομπόλης, εγκατέλειψε τα
«κινηματογραφικά» και ασχολείται πλέον
πλησίον του λατρευτού της εις τα «οικιακά»
και τις άλλες ώρες γιατρεύει στον
οδοντοϊατρό της... το δόντι που τώρα
άρχισε να την πονάη!...
Στας
συνεδριάσεις παρίσταται επίσης και ο
Σπαθόπουλος, ο «Σαρλώ» και πρωταγωνιστής
του «Κάιν και Άβελ» και και και...
μακιγιαρίστας, η Ντόμνα, η γνωστή Ντόλλυ
Θεολογίδου, η πρωταγωνίστρια του «Κάιν
και Άβελ», ο Δασκαλάκης, ο Ριζόπουλος,
ο αδελφός του Λούπα, ο Μεταξάς, ο Καπετάνιος
κτλ. Μόνον η δις Χατζημιχαλάκη λάμπει
διά της απουσίας της! Επίσης παρίσταται
και ο Περικλής Πολίτης, στα μέσα και στα
έξω της «Φοίβος» και ευνοούμενος της
νύφης του «Φαληρικού». Βιαστική-βιαστική
περνάει και η δις Λώρα Βαλέρη και κάνει
κι' αυτή καμμιά επίσκεψι, έτσι για τον
τύπο, γιατί έχει χίλιες δυο ασχολίες,
Ωδεία, μελέτη κτλ. Στα πεταχτά σκαστή
από τη μαμά της έρχεται και η Καίτη
Παπανικολάου.
Κι'
έτσι περνάνε η ώρες στη φωληά του
Μεραβίδη, ως πούρχεται το βράδυ κι' όσοι
μείνουν τελευταίοι παίρνουν τον ιδιοκτήτη
της φωληάς, τη γρηά κλώσσα και πάνε και
τα κοπανάνε για ξεκούρασι σε καμμιά
ταβέρνα, όπου με κρασί και με κινηματογραφικές
πάλι κουβέντες για μεζέ, σκαρώνουνται
η κινηματογραφικές δουλειές του
μέλλοντος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου